Instagram

Instagram

5 juni 2015

Den platta staden


Efter 11 dagar i Toronto befinner jag mig nu i Winnipeg. Ungefär den plattaste regionen jag någonsin varit på. Fördelen är att man se arenan långt innan man råkat köra förbi den, vilket vi ändå lyckades göra. Den är väldigt fin i alla fall med stort panoramaglas i pressrummet ut mot planen. Inga linjer på planen än dock, men det ska väl åtgärdas ganska snart skulle jag tro.

Innan vi åkte till Winnipeg spelades en träningsmatch mot Nederländerna i Toronto. Det var, vädermässigt, utan tvekan den värsta match jag någonsin varit på. Öppet fält med skyfall och åska, som bäddat för succé.

Det här med datatrafik är en annan sak de har sjukt dålig koll på over here. Maxabonnemang innehåller 5GB data per månad, detta kostar 88 dollar och är ett abonnemang som jag måste ringa och avsluta när jag åker hem. Kan jämföras med kontantkort laddat med 10GB för 7,5 euro i Portugal... När allt sedan väl är igång och man åker till Winnipeg, ja då lägger det av igen. Tydligen är masterna här lite äldre än i Toronto och kan inte hantera de frekvenser som min europeiska datasändare använder sig av. Tur att de fått igång wifi på alla träningsanläggningar och på arenan i alla fall.
























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar