Instagram

Instagram

23 jan. 2015

Handbolls-VM, dag 8


Det må stå dag åtta i rubriken men det är dag 12 i Qatar. Vid det här laget börjar man guida taxichaufförerna fram till rätt hotell eftersom deras kunskap om omgivningarna ibland är skrämmande låg. Sitter just nu på spelarnas hotell och väntar på anländande Mattias Zachrisson som ersätter Anton Halén i truppen. För att ta mig hit fick jag dirigera taxibilen med gester och uppmaningar om var han skulle. Suck. Långa dagar blir det, går precis in på timme 13 av arbetsdagen nu, men man vänjer sig.

Dagens bottennapp var när jag jagade taxi för att åka ut i öknen på Frankrikes träning där jag möttes av en tom hall. 32 min senare dök en officiell person upp och talade om att träningen var inställd. Kul. Ännu mer kul att få tag i en taxi som kunde köra tillbaka mig. Tillbringade en bra stund vid vägkanten innan en fultaxi plockade upp mig. Plus till honom dock som kunde skriva ut kvitto till mig.

Dagens bästa var när jag lyckas uppbringa en intervju åt DN med Frankrikes målvaktsveteran Thierry Omeyer. Skönt att uppmärksamhetsradarn är tillbaka igen efter gårdagens haveri. Men som sagt, SUMO! Som så ofta visade det sig att en liten miss inte spelar någon som helst roll dagen efter. Än mindre i morgon.

Nu kommer Zachrisson, back to work!











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar