Instagram

Instagram

13 dec. 2013

Simning i Danmark, del 1


EM i kortbana, eller kortbane-EM som jag dristat mig till att skriva i bildtexterna. Ingen har hört av sig hemifrån än så det borde vara ok helt enkelt, men har med både "EM" och "kortbana" i keywords för att vara på den säkra sidan. Kom ner precis lagom till fotomötet i går och fick veta att jag fått mitt namn på en stol vid bassängkanten. Det har aldrig hänt innan! Nog har man tjatat till sig någon speciell position någon gång, men aldrig haft en bokad plats utan att jag behövt lyfta ett finger. Tilläggas ska ju att jag delar på två stolar med tre andra fotografer, men ändå, ett steg i en riktning jag gärna fortsätter åt! Men det jag ändå är mest nöjd med än så länge är att jag packade med kortbyxor, simhallar är rätt varma. Känns nästan som att jag fått någon slags rutin på de knappa tre år jag haft i branschen. Kortbyxor är ju inte det första man tar med till ett regnigt och 6-gradigt Danmark i december. Är lite nöjd med porträttet på Sarah Sjöström också, och några bilder till.















6 kommentarer:

  1. Kortbyxor gör sig bra i simhallar. Efter några dagar kan man känna av bristen på vatten på insidan av kroppen trots skvättet utifrån. Du har så rätt, du kan vara nöjd med dina bilder :)
    Håkan

    SvaraRadera
    Svar
    1. Absolut, tog inte med än någon timme innan man fick jaga fatt på en vattenflaska. Tack :)

      Radera
  2. Härliga bilder! Låter lite som leken hela havet stormar när ni är flera fotografer än vad det är stolar ;)
    Den s/v på frisimmerskan i profil är grymt bra!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lite så är det ;) Man får göra upp i god tid om när man vill vara där. Tackar så mycket :)

      Radera