Instagram

Instagram

12 sep. 2013

Basket-EM, dag 8


Två dagar försent kommer här en kort rapport om mästerskapets sista dag. Det skulle regna kopiösa mängder, det gjorde det inte. Men jag tog en lugn förmiddag och läste halva boken jag hade med mig. Sen blev det lunch och match. Efter matchen blev det middag som jag fick lämna tillfälligt för att montera ner kameran som jag satt i korgen. Trodde aldrig den skulle sitta kvar på samma ställe efter en knapp vecka av dunkande, men det gjorde den. På vägen därifrån gick som alltid väskan man får som gåva när man hämtar ackrediteringen sönder. Liten förvåning blev det ändå eftersom den kändes väldig gedigen. Natten bjöd på tre timmas sömn innan det var dags att stiga upp åka till flyget. Tack vare en försening fick jag för första gången på riktigt springa från en gate till en annan för att hinna med anslutningen. Men det gick bra och hem kom jag. Slutet gott, allting gott.









2 kommentarer:

  1. Inte förrän nu – jättemånga dagar för sent – kom jag hit och kollade på dina suveräna bilder! Fantastiskt! Jag hoppas att du har fått dem sålda både här och där, annars borde jag ge basketintresserat folk på moppo. (Min favoritbild är dunken mot Finland eftersom det finska försvaret står helt perplext: dundertabbe!)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket Lotten! Vad roligt att höra! :-)

      Radera