Instagram

Instagram

25 maj 2013

Norrland på riktigt


Skäms nästan för att säga det, men jag har aldrig varit så långt norr ut som jag är just nu, och ändå är det ca 50 mil Sverige kvar norr över. Det bästa med det är ju att jag äntligen kan säga att jag varit i Norrland utan att de som verkligen bor i Norrland tycker jag är dum i huvudet. Bor man i södra Sverige tror man ju att Norrland börjar i Dalarna någonstans, typ. Luleå är staden och Riksidrottsförbundets riksidrottsmöte är uppdraget. Bara en sån grej som att det inte blir mörkt på nätterna gör ju det hela hur coolt som helst, sa den lättimpade sydlänningen! Tur att det finns bra mörkläggningsgardiner på hotellet.

Jag började dock veckan med en ledig måndag. Som alla vet är ledighet något som man ska undvika i största möjliga mån om man vill hålla sig frisk och därför låg jag i magsjuka på tisdagen. Kul. Mycket bättre på onsdagen och typ frisk på torsdagen. Perfekt timing för att flyga till Luleå helt enkelt! Första dagen bjöd på invigning, politiker, styrelseledamöter, ombud, ordförande, debatter, röstningar och allt sånt som hör ett riksmöte till. Lyckades till och med klämma in en liten demonstration utanför möteslokalen.

I morgon ska jag ta en gruppbild på 82 personer. Kan bli spännande. Hade varit ännu mer spännande om jag inte rekat lokalen och gjort klart upplägget redan idag. Så nu är det inte lika spännande längre. Känns mest som en lös tand som sitter där och bara väntar på att bli utdragen. Natti natti!












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar