Instagram

Instagram

19 aug. 2012

Tjuvstart


Smygstartade efter semestern med supermatchen Barca - Man United på Ullevi. Ärlig talat fanns det nog ingen semester som skulle kunna hålla mig från den matchen. Tog vagnen ner då det antagligen skulle bli möjligt att hitta bra parkering. När jag gått 20 m från huset kommer jag på att mitt enbensstativ ligger kvar i bilen. Och nycklarna till den ligger i lägenheten, som är låst efter som flickvännen är och handlar. Jag stuvar in alla kameragrejer i trapphuset och rusar ner mot mataffären för att hämta nyckeln. När jag är på väg tillbaka öppnar sig himlen och de torra sköna kläderna var inte lika bekväma längre. Måste ha skrämt upp en del personer när jag väl kom iväg mot Ullevi, dyngsur, förbannad och ett enbensstativ fastklamrat i handen. Men match blev det tillslut.





Sedan var det så dags för att återgå till arbetet på riktigt. Lite hockey så här på sensommaren är ju aldrig fel. Har vid ett antal tillfällen den senaste tiden faktiskt längtat lite efter den, och handbollen och de andra vintersporterna. Det är liksom lite mer show, mer intensivt spel, avbrott med musik. Lite mer helt enkelt. Jag kände mig dock helt bortkommen när jag väl stod vid sargkanten. Som sagt lite mer intensivt och fartfyllt än vad man är van vid just nu. Så återgår gärna till att stå vid en solig fotbollsplan igen, ett tag i alla fall.




















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar