Instagram

Instagram

28 juni 2012

Lost in Norrköping


Befinner mig i Norrköping på SM i simning. Kul att vara på lite andra ställen än arenorna runt Göteborg. Man träffar nya skrivande och plåtande journalister, och en del som man inte sett på länge. Ringde upp fotografkollegan Peter Holgersson som kom ner till simarenan, trevligt! Avrundade sedan kvällen med mat, fotboll och fotonörderi hemma hos honom.

Kul att fota simning igen också, utomhus dessutom! Bättre slutartider och lägre ISO, kort sagt, bättre kvalité. Trots detta känner jag mig rätt bortkommen runt bassängen. Enda gången jag gjort simning innan detta var EM i Ungern. Då fanns det regler för i stort sett allt som gällde fotoplatser. Här får jag stå och göra nästan vad jag vill. Helt plötsligt finns det ingen som säger att man måste stå på ett visst ställe och göra så gott man kan från den platsen. Det har nog aldrig hänt förr och jag har nog inte riktigt fattat galoppen än. Var inte förrän i morse som jag kom på att jag faktiskt kunde gå fram till pallarna under uppvärmningen och ta remotekamerabilder för hand, så att säga. Nu är det bara finalpassen kvar innan jag styr mot Göteborg igen så får försöka tänka till lite här nu. Tjenaaa!











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar