Instagram

Instagram

6 apr. 2012

Nöjd


För den som följer mig på twitter och vill ha en mer djupgående förklaring till min totalsågning av dagens domare kommer den här. Normalt sett, i vilken division eller cup som helst brukar handbollsdomare byta sida lite då och då så de är på båda sidor av målet. Väldigt bra för oss fotografer och tv som sitter på en sida målet och gärna inte vill ha en domarrygg mitt i sökaren hela matchen. Men det gäller tydligen inte för domarna i ett OS-kval. Han stod hela 25 min på samma sida innan de bytte planhalva och domare två då valde andra sidan målet. Droppen var när jag och Wiridén gång på gång försökte få kontakt med domare 1 som låtsades som att det regnade och avvisade oss med en liten nedlåtande handvinkning med innebörden att vi fick vänta. Därav titeln sämsta förbannade domaren i världshistorien.

Men det var ju en match också. Var lite nervös för redigeringen efter träningen jag var på igår. Lyckades då inte hitta någon bra vitbalans för ändamålet och var inte allt för hoppfull för dagens resultat. Det gick dock över förväntan och jag blev faktiskt rätt nöjd för en gångs skull. Kan för den intresserade avslöja att 5400 +50-56 är en bra kombination för Nikonkameror i Scandinavium när det är blått golv.

Gjorde idag också debut som allmänfotograf i skarpt läge vid Kortedala torg i dag. Kollegan Stiller kom med förslaget att jag skulle åka dit och knäppa lite bilder på demonstrationen som ägde rum idag. Det var lite spännande. Man har ju gått framför en och annan stockholmsklack i fotboll, men inte rört mig i folksamling med samma kapacitet. Det gick dock bra och under tiden jag var där blev bara två personer omhändertagna av polisen, fem flaskor och en smällade kastade. Glad Påsk! Tjenaaaaa!




.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar