Instagram

Instagram

13 nov. 2011

Bandy


När jag fotograferade bandy förra säsongen var det 10-20 minusgrader och mörkt (tänk dig motorvägsbelysning). Lägg till då att bandy spelas på en plan lika stor som en fotbollsplan och lika länge (2x45 min + extratid) med en boll som är ca 10 cm i diameter. När man lägger ihop allt detta så får man ett jobb som inte var det roligaste på veckoschemat. Men idag fick jag en ny bild av bandy då det var varmt och ljust. Det var nog mest ljuset som gjorde det för helt plötsligt kunde man ta bilder som inte var möjliga innan. Så bandydomen skrivs härmed om från värsta sporten till en av de roligaste. Det händer saker hela tiden och har man tur kan man få med några fina närkamper. Tänk om de alltid kunde spela matcher mitt på dagen hela säsongen, då skulle jag bli en lycklig kille.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar