Instagram

Instagram

16 juli 2011

Hit och dit


Dagen innan den sista matchen i VM för de svenska tjejerna. Luktar det brons? Matchen spelas i Sinsheim som ligger 12 mil söder om Frankfurt. De flesta journalister bor dock kvar där och tar bilen eller tåget ner över dagen. Vi åkte tåg. Vi hade 45 min till godo innan träningen började med det tåget vi åkte med. Det var innan första tåget blev 20 min försenat. Efter några fler byten kom vi till slut till arenan där jag hann fota hela 15 minuter av träningen. Det var ändå ganska skönt. Man hinner faktiskt få med det viktigaste på den tiden.

Men det var inte bara Sverige som tränade. Frankrike tränade på en annan plan en bit från matcharenan. Först tänkte jag skippa den då det var struligt att ta sig dit. Men så hörde jag att SVT skulle åka och fick då hänga med i deras bil. När vi väl kommer till träningen är vi de enda svenskarna som är där. Och vad passar bättre då än att en av storspelarna i Frankrike (Marie Laure Delie) går av planen och får is på vänster lår. Vi undrar vad det är för fel och presschefen svarar: Hon har en gammal skada som kommit tillbaka igen och hon kommer troligtvis inte spela i morgon. Jag hade bilder men ingen visste om att det hade hänt. Vad gör jag, jo jag ringer och smsar till Sydsvenskan, GP, DN, HD, Expressen och Aftonbladet om nyheten. Hoppas någon nappade och har bilderna i morgondagens tidning...








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar