Instagram

Instagram

7 juli 2011

Flashback


Då var man tillbaka i Augsburg igen. Denna lilla stora stad med en stor arena som ligger en bra bit utanför stan. Arenan har också ett pressrum med journalister och fotografer i. Men där finns också de som jobbar med att serva oss med allt vi kan tänkas behöva. Som att leta reda på frequency managern så jag kan få mina PocketWizards godkända. Tjejen som stod bakom disken kollade konstigt på mig och fattade inte riktigt vad jag menade. Men tillslut fattade hon men visste ändå inte var han var. Hon gick för att fråga någon på kontoret och kom tillbaka fem minuter senare med ett nummer som jag kunde nå honom på, men hon var tvungen att får tillbaka kortet när jag ringt. Jag ringde, han svarade "är där om 10 minuter" fast på tyska då. Jag lämnade tillbaka lappen till tjejen bakom disken och gick och satte mig vid datorn igen. Sen började matchen, Sverige vann och jag skickade bilder, bloggade och unnade mig sedan en stund på Facebook för att se vad som hände hemma i Sverige. När jag loggat in ser jag att jag fått en vänförfrågan, KUL, tänkte jag, undra vem det kan vara. Det var en tysk tjej från Augsburg som jag kände igen men inte riktigt kunde placera. Jag vred datorn för att visa HD-Sara som satt jämte mig och ser då tjejen från informationen komma gående mot mig och allt faller plötsligt på plats. Shit det är ju hon, tänkte jag. Mer han jag inte tänka innan hon var framme och såg att jag hade uppe hennes sida på Facebook. Hon blev lite generad och bad om min mailadress. Hon fick jobbmailen och gick sedan tillbaka till informationen. De manliga kollegorna blev lite avundsjuka, de hade minsann aldrig några flickor som kom springande efter deras mailadresser ute på fältet.

Några bilder från dagens presskonferens




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar