Instagram

Instagram

3 juli 2011

En bortglömd del av Tyskland


Königslutter. Staden, platsen, hålan vi bor i medan damerna befinner sig i Wolfsburg. Att ta sig dit är inga problem, det är att ta sig därifrån som är kruxet. Klart att man har blivit bortskämd med bra tågföbindelser och hotell nära stationen utanför vilken det alltid finns minst tio taxibilar. Men här finns det inte mer än en. EN taxibil i hela stan, och hon som kör gå inte alltid att få tag på. Så när vi står på hotellet redo att åka får vi istället vänta på en bil som kör från Wolfsburg för att plocka upp oss. Så allt löser sig tillslut, även i Tyskland. Nu sitter jag i ett proppfullt pressrum på Arena Im Allerpark i Wolfsburg och preppar utrustningen. Idag är det Brasilien - Norge som står på menyn och jag ska ta en stor bit Marta tror jag. Kanske lite norskt också som desert. Tjenaaa!

Min bild av Augburg. tycker den talar för sig själv.

En del mat blev det också, i goda vänners lag. Fr.v. Sydsvenska-Janne, HD-Sara, Eurosport-Marcus, Scanpix-Pontus, TT-Micke, GP-Uffe och DN-Lunkan.
Tysklands motsvarighet till Göteborg?

Janne och jag fick sitta på golvet på tåget, trots platsbokning. Där satt nämligen två 70+ tanter varav den ena med kryckor. Kändes fel att köra bort dem.

I taxin påväg till Wolfsburg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar