Instagram

Instagram

26 maj 2011

Remotekamera


Idag slog jag mitt rekord i antal skickade bilder från remotekameran. Inte mindre än 5 bilder gick ner till Hässleholm efter matchen mellan Gais och Häcken. Nämnas ska att det endast var en av dem som kanske i värsta fall skulle ha något slags nyhetsvärde, resten var bara lite estetiskt tilltalande i mina ögon.

När man ska rigga kameran är det dock inte alltid helt riskfritt. Idag gick det bra men förra veckan när jag skulle ställa skärpan på Rambergsvallen fick jag en boll rakt i planeten. Anledningen till att jag inte upptäckte faran innan den på ett kraftfullt sätt smällde till bakhuvudet var att den kom från en bollkalle som skulle skjuta tillbaka en boll som var på flykt från planen. Inte kunde han veta att det låg en intet ont anande fotograf mellan reklamskyltarna och målet där bollen så fint slog ner. Men som sagt, idag klarade jag mig, och det måste ju ses som ett steg framåt. Tjenaaa..!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar