Instagram

Instagram

3 maj 2011

Kontraster


Så trodde man att våren var här.. Tänk så fel det kan bli när man vaknar och ser ut genom fönstret:



Som tur är lämnade jag detta snabbt bakom, eller snarare under mig. När snön återvände till Sverige begav jag mig till Italien för ett par dagar med friidrottslandslaget.

När jag än en gång bara hade 40 min mellan flygen i Amsterdam misstänkte jag att väskan min skulle komma någon dag senare än mig, precis som förra gången den väntetiden infann sig. Till min stora lättnad kommer min väska åkande när jag sitter i planet och den får stå och vänta till sist att bli lastad på flyget mot Rom. Så den kom med i alla fall :-) 

Efter ankomsten till Rom hyrde jag en bil och begav mig söderut. Jag kunde snabbt bekräfta allt jag någonsin hört om Italienare i trafiken. Till en början kan de sluta montera blinkers på bilarna här, de används om möjligt ännu mindre än i Sverige. Sen kan nyttan med linjer i vägen diskuteras. Körde en stund på en 12-filig motorväg som egentligen bara hade 6 körfält. och på de flesta enfiliga påfarter är det dubbla filer med bilar samt motorcyklar som susar förbi på den knappa metern som är mellan betongmuren och bilarna. Helt sinnes! Men färden var värd allt detta. Här kommer jag ha ett par riktigt bra dagar! Ciao!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar