Instagram

Instagram

5 apr. 2011

På väg


Allsvensk premiär för mig idag. Spännande! Jag har varit på några andra matcher och plåtat innan men bara en själv och den räknas knappt. Men dagen började inte där.

Först på listan stod fotojobb i Uddevalla. Åkte dit, tog bilderna, åkte hem. Tog en snabb lunch, åkte till Lerum, plåtade, åkte till Borås. Förevigade gulliganerna på stora torget och hann klämma in en snabbfika på 20 min med Kajsa innan det bar av till arenan. Efter en trög start lyckades Elfsborg i 93-94e minuten ta hem segern och det hela slutade 2-1. Därefter behövde det fyllas på med mat varpå jag och min troga följeslagare Marcus gick och käkade på Max. Mätta och belåtna satte vi oss i bilen och for hem till götet med bästa musiken på högsta volym.

Det har alltså varit en del fläng runt i västra götaland idag. Men dagens 35 mil står sig ändå slätt på morgondagens 53. Då bär det av till Karlstad och första SM-finalen i hockey mellan Färjestad och Skellefteå! Jag ska dessutom försöka mig på att skicka live från kameran för första gången. Jag återkommer med resultatet av det försöket, jag har hört att det kan vara lite småkrångligt i mellanåt...

Dagens skörd av bilder blev hyfsat ok, i skrivandet stund ligger bilder uppe på, DN, GP, Aftonbladet och GT/Expressen. En godkänd premiärmatch, men det som egentligen spelar roll är vad som hamnar i tidningarna följande dag...




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar