Instagram

Instagram

18 apr. 2011

Dubbeljobb


Ibland händer det att man ska täcka in två matcher som börjar ungefär samtidigt men på två helt olika platser. Det gäller då att man har förberett sig bra och har koll på alla tiden och platser samt gjort i ordning allt på datorn så det bara är att tuta och köra när man väl är på plats. Det var just det här med plats som körde ihop sig idag.

Innan jag åker någonstans förbereder jag mappar och all info på datorn så det är klart, check där. Jag vet att Sävehof spelar i Partillebohallen i vanlig ordning, men jag har inte kol på var Jitex spelar sina hemmamatcher. För att reda ut detta går jag in på deras hemsida och letar upp hemarenan under fliken kontaktinformation, check där med. Jag åker till partille, fotar en halvlek, skickar och åker till Mölndal och Jitex hemarena Åbyvallen. Där är det totaldött... Jaha tänker jag, det här var inte så bra. Jag slänger snabbt upp telefonen och ringer Stiller.
Jag - Jitex hemarena är väl Åbyvallen?
Stiller - Ja det stämmer, ingen där? Jag kollar upp det och ringer tillbaka.
väntan...
Stiller - Matchen är på Valhalla.
Jag - Ok jag åker dit på studs, tack!

Jag kommer dit precis när domaren blåser av första halvlek, perfekt! Jag plockar upp mina saker, tar en bulle och lite att dricka och går ut för att fota. Matchen flyter på, Linköping trycker in två mål och matchen ser ut att sluta så. Jitex lyckas dock klämma in ett 1-2 mål i slutsekunderna.

När jag sedan kommer hem och kollar lite närmare på den fina matchannonsen på Jitex hemsida ser jag att det står Valhalla IP på den. Dagens lärdom. Ta inget för givet. Ett lag spelar inte allid sina hemmamatcher på sin hemarena.

Team Casper från Körslaget besökte Partillebohallen

Depp efter förlusten mot Linköping

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar