Instagram

Instagram

4 apr. 2011

Dangerzone


Nu var det längesen jag skrev något här på bloggen. Det har varit lite av en svacka kan man säga. Först hände inget spännande att skriva om, men de senaste dagarna händer det så mycket att man inte hinner med att skriva. Men nu är jag uppe i tempot igen och redo för nya utmaningar! Men det in. Är inte alltid utan risker.

Först får vi gå tillbaka till första resan till Portugal i slutet av Januri. Då sköt Helsingborgs Simon Thern sönder mitt motljusskydd till 70-200mm objektivet. Sen dess har jag plåtat utan sådant till jag kom på förra veckan att jag kunde tejpa ihop delarna och använda det trasiga tills jag fick mitt nya. Samma kväll letade en handboll sig fram utmed nätet via bobbos nacke till mitt provisoriska motljusskydd. Det går nu inte ens att tejpa ihop.

I förrgår var jag och fotade innebandy, Pixbo-Storvreta. Jag har varit nära att få ett par spelare över mig innan, men nu var det riktigt nära, som Patrik Stolt så fint lyckades fånga på bild.


Foto: Patrik Stolt


Idag var jag i Alingsås handbollshall för första gången. Sävehof besökte och vann rätt så överlägset och är nu klara för semifinal. Det var ändå väldigt spännande att fotografera matchen, inte för att själva matchen var jättespännande, utan att man kunde få en spelare över sig närsomhelt. Och med endast 60-70 cm med yta att jobba på mellan väggen och planen blir det lite bilkrossvarning. Vi klarade oss alla från detta som tur var. Domaren blev dock lite irriterad när bobbo och den reklamansvarige käftade om var man fick så. Det hela slutade med att han blåste av matchen för att säga till oss att nu får ni banne mig flytta er, varpå vi alla tre snabbt avlägsnade oss från den delen av arenan. Kanske någon som kollade på matchen på SVT uppmärksammade detta?

Hur som helst gick fotandet bra och jag känner mig riktigt nöjd med min insats! I morgon, måndag bär det först av till Uddevalla för ett Dagens Medicin-jobb innan jag höjder vidare till Borås och hemmapremiären för Elfsborg när de tar emot Häcken. Men på tisdag tar vi upp tempot ett steg till, stay tuned to learn more...






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar