Instagram

Instagram

7 mars 2011

Hipp hipp hurra!


Idag fyller min Sarah myndig och det får vi fira med ett stort fett GRATTIS! Dagen började med ett telefonsamtal, en liten fin sång och gratulationer på den stora dagen innan det bar av till nyanlända Elfsborg som tränade. Jag skulle även ta några porträtt som låg inplanerade efter lunchen och det såg ut som att jag lugnt skulle hinna till damernas match som började kl. 15 lokal tid. När så träningen började dra ut på tiden började den där välkända nervositeten komma krypande i fötterna. När träningen tillslut var avlutat knäppte jag tränarna Magnus och Peter vid planen innan de skulle äta med resten av laget. Då passade även jag på att ta en snabburgare på mitt hotell innan jag for tillbaka till Elfsborg och avverkade Ishizaki och Nilsson också. Frågan var, skulle jag fortfarande hinna till dammatchen? Jag kollade på klockan och konstaterade att, jo, det gör jag nog. Och mycket riktigt, jag anlände till arenan med hela 25 min till godo att plocka upp allt och föra över Elfsborgsbilderna innan det var dags för avspark.

Den stora frågan återstod dock; Skulle vi ha internet idag? Svar: Nja...
När jag kom fungerade det en stund, men när vi kom upp i halvlek var det stendött igen. Med något mindre glada miner var det bara att återgå till matchen med förhoppningen att det skulle funka igen efter matchen. Det gjorde det också, men inte för mig. Mamma Scanpix lyckades på något sätt få uppkoppling på samma nät som jag jag var ansluten till, och inte hade uppkoppling. Jag försökte desperat med alla knep jag känner till (inkl. en omstart) utan resultat. Tillslut lånade jag en nätsladd och sprang ner och började leta efter en fungerade trådanslutning på markplan. Efter tre försök hamnade jag i arena-administrationen där jag med stora hundvalpsögon tiggde mig till lite tid på deras kontor. Till min stora lättnad gick bossen med på detta och jag kunde skicka hem alla 21 bilderna.

I morgon bär det av hemåt Sverige igen. Ska bli skönt, men samtidigt tråkigt att lämna Mamma Scanpix och Pappa TT. Vi har vid ett antal tillfällen blivit tagna för en semestrande familj vid middagsborden. Vi fick då tålmodigt förklara att vi var journalister som var här och jobbade med Algarve Cup. Men det var så vår lilla familj bildades, Pappa TT, Mamma Scanpix och lilla Bildbyrån.

 Det kan regna i Portugal med. Denna skur höll nog i sig hela 3 min tror jag.


 Sen blev det sol igen, för de flesta.


 Bilden jag är mest nöjd med under mina snart 2 månader på Bildbyrån.


Sverige vann, men tyvärr så gjorde också Island det och vi gick inte till final utan får spela om bronset.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar