Instagram

Instagram

21 mars 2011

Bättring


Som jag skrev i mitt förra inlägg så sitter jag och försöker förbättra min bildredigering och jobba upp ett bra arbetsflöde. Men fasen va det kan slå slint ibland. Igår var jag och plåtade handboll, grymt bra och spännande match. Kvartsfinal mellan BK Heid och Skövde HF. Lika efter fulltid, lika efter första förlängningen, lika efter andra förlängningen, vinst till Skövde efter straffar. När matchen var slut packade jag snabbt ihop och for tillbaka hem och började skicka. När jag tyckte jag var klar och kollade med Christian så allt såg bra ut även nere i Hässleholm passade jag även på att fråga om det var något mer som önskades. "Lite mer tryck i bilderna kanske" svarade han, och tro fasen det när man skickar bilder som denna



Bilden som skickades


Bilden som den borde varit


Den övre saknar lite kontrast för att lägga det fint. Stoppar man in den i en tidning blir det inte mycket till bild då mycket av färgen sugs upp av pappret och skapar en mattare känsla än vad man ser på skärmen. När man så skickar en redan matt bild till bildredaktören får man med all rätt ta åt sig av kritiken. Bättring från min sida från och med nu alltså! Tack och hej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar